lusanterhaag.reismee.nl

Vakantie... plannen of werkelijkheid?

Lieve allemaal,

Zoals beloofd in mijn goede voornemen een nieuw verhaal. Ik zal jullie snel bijpraten over deze week om daarna mijn vakantieplannen te vertellen.

Afgelopen maandag was er dus een staking. Achteraf bleek dat deze nog heftiger was dan de vorige (5 doden waarvan een meisje van 13 jaar, 2 klaslokalen vernield en 1 klaslokaal in brand gestoken). Een paar studenten zijn de rellen gaan opzoeken. Heb hun foto's gezien en die zagen er heftig uit. Complete politievrachtwagens (veel groter dan onze ME voertuigen). Nu zijn er nog in sommige straten zwarte plekken te zien van autobanden die daar in brand zijn gestoken. Blijkbaar dat dit zich toch dicht bij ons heeft afgespeeld!

Dinsdag was gelukkig weer een normale dag. Ouderwets stage bij de oudjes. Eén van de oudere dames heeft het al af laten weten. Ze heeft geen zin meer om te oefenen. Gelukkig zijn er ook een paar hele gemotiveerde senioren. Die kijken echt uit naar onze komst en willen ook oefenen.

Woensdag was een public holiday, oftewel vrije dag voor ons! Wat voor vrije dag het was weet ik niet, maar vrije dag staat hier meestal gelijk aan stranddag! Ook deze dag. Lekker op het strand gelegen, maar helaas niet gezwommen. Zag op het strand al verschillende aangespoelde kwallen liggen en dan is mijn zin al bijna over. Bovendien was het water ook aan de frisse kant. Dus dan maar Yahtzeeën! Deze dag is trouwens ook de vriend van Angelique (één van mijn huisgenootjes) in Afrika aangekomen.

Donderdag en vrijdag stond gewoon in het teken van stage. Op vrijdagavond heb ik voor het eerst een Zuid-Afrikaanse verjaardag bij mogen wonen. De vrouw van Paddy (de gebieds-coördinator van Grabouw) en zijn zoontje waren jarig. De verjaardag was niet heel veel anders dan in Nederland: kletsen bij de vuurkorf, dansen en zelfgemaakte hapjes (vis, worstjes, sla, tomaten, bladerdeeghapjes, taart). Was wel heel gezellig en ook deze avond werd ik weer door de kinderen op sleeptouw genomen om spelletjes te spelen. Oh ja voordat ik het vergeet: deze dag betekend ook het begin van 2 weken vakantie!! Jaja loop ik stage in Afrika en heb ik ook nog vakantie! Wat ben ik toch een mazzelaar! Maar goed nu de vakantieplannen:

Waarschijnlijk beginnen Agnes en ik morgen vanuit Grabouw aan onze tocht richting Port Elizabeth. We willen de Tuinroute gaan doen met enkele tussenstops. We hebben geen dagplanning, maar gaan gewoon rijden richting de punten die we willen zien en kijken hoever we komen per dag. Ons eerste punt is Cape Agulhas (het zuidelijkste puntje van Afrika). Vanuit hier gaan we verder naar het oosten richting Mossel Bay. In Mossel Bay willen we gaan sandboarden (snowboarden alleen dan op zand) om vervolgens onze route te vervolgen naar Wilderness. Hier ligt een nationaal park waar o.a. IJsvogels te zien zijn! En laat ik die nu net graag willen zien! Als we die gespot hebben, gaat de reis verder naar Plettenberg Bay. In dit deel van de oceaan zijn veel zeedieren te zien waaronder dolfijnen. Die willen we per boottocht zien. Na Plettenberg Bay wordt de reis voortgezet naar Tsitsikamma National Park. In dit park zijn weinig dieren te zien, maar de natuur moet heel gevarieërd en mooi zijn (maar de natuur is hier eigenlijk overal mooi). Wanneer we tot rust zijn gekomen in de natuur, komt de adrenalineshot van de reis: Bungee jumpen van de hoogste ter wereld. Tja als je het doet, dan ook maar meteen goed. Mochten ik dit overleven, dan gaat de reis nog een stukje verder voorbij Port Elizabeth naar het Addo Elephant National Park. In dit park zijn naast olifanten nog veel meer wilde dieren te zien waaronder de Big 5 (olifant, neushoorn, leeuw, buffel en luipaard). De terugweg is nog helemaal open.

Een heel mooi vooruitzicht, maar... zoals ik al zei WAARSCHIJNLIJK. Morgenvroeg moeten we eerst naar Bellville om bij de autoverhuurder te kijken of we een andere auto kunnen krijgen (zonder creditcard want die hebben we niet) of dat we met onze huidige auto mogen gaan. In principe hebben we een creditcard nodig om een auto te huren, maar we willen kijken of we wat kunnen regelen. Nu maar hopen dat ons mooie plan door kan gaan en dat ik jullie volgende week een heel mooi verhaal kan geven met mooie foto's.

Wordt vervolgd dus...

xx Lusan

Reacties

Reacties

Vera

Hee Lusan,

Wat een mooi verhaal weer. Kijk maar wel goed uit met die rellen daar, we willen je straks weer heelhuids terug hier!

Liefs,

Vera

Esther

Nou Nou Lusan,

Dat noem ik nog eens stagr lopen ook nog eens twee weken vakantie heerlijk, Je hebt wel een leuk programma en heel veel fun metde bungeejump jij liever dan ik. Hahahahahahaha

gr Esther, Fer, Baer en Ties

He Lusan

Je heb het wel heel goed voor elkaar daar in Afrika.

gr Berna

charlotte

Hey Lusan,

Leuk om elke keer weer je verhalen te lezen. Ik vind die rellen echter wel een beetje griezelig. Maargoed, ik ben waarschijnlijk ook een grotere schijtluis dan jij :P

xx Charlotte

annie,kees

Lusan ik dacht dat jij alleen maar stage ging lopen, Wist niet dat het ook vakantie zou zijn. nou wel een leuke combinatie,en wij maar gewoon werken. Het is je van harte gegund hoor.

Francien

Hier wordt het al een beetje zomer ,erg vroeg voor de tijd van het jaar ,we genieten dus volop.
Maar wat jij allemaal ziet en mee maakt dat is veel meer dan het zonnige weer hier, maar we genieten ieder op onze eigen manier ,en de verhalen komen later als je terug bent.

Lian

Hé Lusan een fijne vakantie. We lezen je verhaal graag als je weer terug bent hoe het geweest is.

marjet

Hoop dat het lukt met het regelen van je auto en nog een fijne vacantie

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!