lusanterhaag.reismee.nl

Het einde nadert

Lieve allemaal!

Schandalig! En dan heb ik het natuurlijk over mezelf. Mijn laatste verhaal is van 20 april dus heb heel wat in te halen. Om dan maar meteen te beginnen waar we gebleven waren.

Het oranjebal hadden we sneller gezien dan we vooraf verwacht hadden en wat doen studenten als het gratis bier op is... in de auto stappen op naar Kaapstad naar het uitgaansleven. Daar had ik als enige niet echt veel zin in, maar goed om de rest een leuke avond te geven. Onderweg naar Kaapstad ben ik nog aangehouden door de politie met een hele originele openingszin: Why are you drinking and driving? Niet echt tactisch om als agent zijnde meteen met een verwijt te komen. Naar meerdere malen herhaald te hebben dat ik niet gedronken had, geloofde hij mij nog niet. Hij zei dat hij immers alcohol rook. Ja wat verwacht je met 4 aangeschoten studenten in de auto (en één 100% NUCHTERE BOB)??? Toen ik uiteindelijk vertelde dat ik alleen maar 2 cola op had, mochten we weer gaan met weer een ervaring en verhaal rijker. De avond/nacht zelf stelde niet veel voor. Het kwam erop neer dat de 3 BOB's apart in een rustig café gingen zitten, terwijl de rest los ging in een drukke bar. Gelukkig heeft iedereen zich vermaakt.

Verder heb ik het laatste weekend van april een heel leuk weekend met 3 andere meiden in Oudtshoorn gehad. We zijn zaterdagochten vroeg vertrokken vanuit Grabouw, zodat we vroeg in de middag zouden aankomen in Oudtshoorn. 's Middags hebben we met de auto een stuk door de omgeving gereden om de 2 passenroute te doen. Deze route gaat door twee bergpassen. We hebben alleen de eerste gedaan, want de tweede was onverhard en met een chico als auto leek het ons geen goed idee om die ook te doen. De volgende dag bleek wel dat we er goed aan gedaan hadden om die niet te doen met de auto. Die dag hebben we namelijk de Swartbergpass vanaf de top naar beneden gefietst. Was een hele mooie route en toen we beneden kwamen, hadden we nog een stuk naar Oudtshoorn te fietsen met onderweg een stop bij de Cango Cave Grotten en bij Buffelsdrift. Bij die laatste heb ik olifanten gevoerd en erop gezeten. Erg mooi om die dieren van dichtbij te zien. 's Avonds zijn we weer teruggereden naar Grabouw.

Ik had mezelf voorgenomen om het weekend erna goed te besteden voor mijn opdrachten (die overigens als goed opschieten), omdat ik het huis toch voor me alleen had. De rest ging een wijntoer doen met de fiets en aangezien er toch al niet genoeg fietsen waren, bleef ik lekker thuis. Heb ik goed en wel mijn laptop opgestart, word ik gebeld door Angelique of ik één van de fietsen op wilde komen halen die onderweg kapot gegaan wasen naar de volgende wijnboerderij wilde brengen zodat de monteur kon komen. Om een lang verhaal kort te maken: monteur kwam niet en voor het eerst in mijn leven mocht ik de bezemwagen zijn. Ondanks dat ik niets met wijn heb, was het wel een erg leuke dag en heb ik me zeker niet verveeld! Om die dag goed af te sluiten hadden we nog een gezellige braai bij ons thuis.

Afgelopen weekend ben ik naar De Hoop Nature Reserve geweest. Dat is een natuurpark met o.a. zebra's en duinen. Allebei heb ik gezien: de één van veraf en de ander van heel dichtbij. Zo dichtbij dat ik een gedeelte heb meegenomen in mijn schoenen. Ik heb het natuurlijk over de duinen :-P. Ik heb nog nooit zo'n grote en zo veel duinen gezien. Voor mij weer een bevestiging dan Zuid-Afrika qua natuur wel zo'n beetje alles heeft! De volgende dag hebben alle meiden in Grabouw een High Tea georganiseerd met een hele tafel vol eten en natuurlijk thee!

Dat waren de weekenden, maar natuurlijk heb ik ook nog stage. Nog wel, want over 2 weken is het toch echt afgelopen. Dan zit stage er officieël op. Onverwachts heb ik nog een paar patiëntjes erbij gekregen op Agapé 4 (de school voor lichamelijk en geestelijk gehandicapte kinderen), omdat de jongen die eerst met deze kinderen oefeningen deed ontslagen is. Dus hebben Agnes en ik meer kinderen voor individuele therapie erbij en ook groepstherapie. Wat alle twee overigens erg leuk is. En nog meer goed nieuws: 2 van de juffen op Agapé gaan onze oefeningen/therapie voortzetten. We zijn nu bezig om ze de oefeningen uit te leggen. De resterende twee weken mogen ze het alleen doen met ons toekijkend vanaf de zijlijn. Beide leraressen vinden het erg leuk om met de oefeningen bezig te zijn, wat het voor mij ook erg leuk maakt om het ze uit te leggen.

Bij de ouderen heb ik één van de oude dames weer aan het lopen gekregen. Het zijn maar kleine stukjes en onder begeleiding, maar ze heeft wel laten zien dat ze het kan. Jammer dat het er nu al bijna op zit en ik niet meer zoveel tijd heb om met haar te oefenen. Hopen dat de verpleegkundigen de tijd hebben om haar lopend te begeleiden.

Eén heel verhaal weer, maar het was ook al even geleden dat ik geschreven heb. Het zal niet lang meer duren voordat ik deze verhalen in geuren en kleuren aan jullie kan vertellen. Dat is toch wel een stuk gemakkelijker. Bereid jullie maar vast voor!!!

Voor de jongeren onder ons die midden in de examens zitten: heel veel succes!!!

Groetjes Lusan

Reacties

Reacties

Vera

Hee Lusan,
Hehe, ik dacht al dat we niks meer van je zouden horen ;) Leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt! Hoe slecht moet jouw rijstijl wel niet zijn, dat ze zelfs denken dat je dronken bent als je niks op hebt? Hihi...
Weer lekker sportief geweest lees ik wel en heel wat van het land bekeken, ik kan me helemaal voorstellen hoe het is, gaaf hoor!
Wat een ontzettend goed nieuws dat de juffen jullie werk gaan voortzetten! Dan heb je dus echt wat bereikt, goed gedaan hoor! Geniet er nog maar van...
Veel liefs,

Vera

Ria

Hoi Lusan
Nou het begint al echt op te schieten de laatste loodjes en dan nog lekker vakantie vieren.
En dan zien we je weer graag thuis komen.
Wel goed dat ze jullie werk voortzetten, jullie zijn daar goed bezig geweest
Groetjes Ria

charlotte

Hey Lusan,
Inderdaad lang niets meer gehoord! Wat gaat de tijd snel he. Het schooljaar is alweer bijna om. Tot snel in ieder geval!
xx

Nieke

Klinkt goed allemaal! Geniet er nog lekker van....

groetjes Nieke

Inge

Hey Lusan,
Leuk je verhaal weer te lezen! En zo te zien hebben jullie weer genoeg gedaan, leuk hoor!:) Ook goed om te zien dat ze verder gaan met de door jullie bedachte oefeningen als jullie weer weg zijn. Geniet nog van alles en tot snel!
Liefs

marjet

Fijn dat je zoveel mag doen daar.
Leuk om je binnenkort weer te zien en de verhalen van je zelf te horen.
Groetjes van ons allemaal

annie kees

hallo Lusan.

Wat gaat dat toch snel,al weer bijna terug.
Geniet ervan.
Groeten van ons.

Francien

Fijn dat ze je revalidatie methode van je overnemen zo heb je iets blijfends achter gelaten.
Geniet nog van de laatste weken,totziens.

Lisanne

Hey Lusan,

Weer belevenissen genoeg! Wat vliegt de tijd, morgen komt Geertje terug, en ook voor jullie is het zo over.. vergeet niet te genieten ;-)!! Have fun! en tot snel! X

Wil en Lian

de laatste loodjes de tijd vliegt we komen graag luisteren naar je verhalen

groetjes

Nienke

Lusan!
Mooi weer allemaal verhalen te horen :)
Geniet er nog van deze laatste weken, enne, tot snel :D

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!