lusanterhaag.reismee.nl

Bitterballen, poffertjes, stroopwafels, dropjes en jongens in Zuid-Afrika!

Lieve allemaal!

Hoe is het daar met jullie in Nederland? Goed de Carnaval doorgekomen?

Hier gaat het allemaal z'n gangetje. Vorige week maandag ben ik ingeschreven bij UWC (University of Western Cape) dus nu ben ik de eerste thuis die studeert aan de uni! De universiteit is trouwens best mooi. Toen ik op het terrein liep had ik het idee alsof ik op een universiteit in Amerika rondliep: rugbyvelden, studenten die rondliepen in kleding met het logo van de uni erop. Veel zal ik overigens niet te vinden zijn op de uni. Ik krijg supervisie vanuit de uni en heb toegang tot de bieb. Maar het idee om ingeschreven te staan is leuk!

Zoals echte meiden doen, moet er op z'n tijd ook geshopt worden, dus vorige week zaterdag zijn we met zes meiden bij Canal Walk (aan de rand van Kaapstad) gaan shoppen. Na een hele middag slenteren heb ik uiteindelijk twee korte broeken gekocht, waarvan eentje de volgende dag al meteen in gebruik genomen werd toen we naar het strand bij Waenhuiskrans Arniston waren. Erg mooi strand met heerlijk water om in te zwemmen. De grote golven zorgden ook nog eens voor veel waterpret. Na lekker uitgewaait te zijn die dag, kon ik de volgende dag weer fris aan de nieuwe stageweek beginnen. Die is overigens erg snel voorbij gegaan. De weken vliegen hier sowieso voorbij! Om jullie toch nog het idee te geven dat ik ook nog stage loop, zal ik wat foto's uploaden! Dan lijkt het toch nog alsof ik hier iets uitvoer.

Afgelopen weekend had ik een vol en voor mij tevens ook een zwaar programma. Vrijdagochtend nog gewoon stage tot half 1. 's MIddags hebben we met heel de groep meegeholpen met een sportdag van een basisschool. De belangrijkste spullen voor een sportdag: water, zeep en zeil. Het werd voor de kinderen dus glibberen en glijden wat voor ons leuk vermaak was. 's Avonds hadden we een optreden van onze coördinator. Gezellig met heel de groep gedanst en o.a. nog met een dronke vrouw die mij, hangend aan mijn nek, alle kanten van de danszaal laten zien. Om 1 uur was het optreden afgelopen en kwam voor mij het zwaarste gedeelte: uitgaan in Stellenbosch (dé studentenstad in Kaapstad en omstreken). We zijn naar een club geweest. We waren nog maar net binnen en we trokken al de aandacht van verschillende jongens. Aan het eind van de nacht was iedereen wel onderworpen aan een versierpoging met verschillende afloop... Ik zal jullie maar meteen geruststellen: bij mij is het goed afgelopen ;) Uiteindelijk was het half 6 voordat ik op bed lag in het hostel. Achteraf was de nacht minder zwaar dan gedacht en heel gezellig. Die zaterdag zijn we naar de Community Chest geweest. Dit is een soort festival waarin verschillende landen vertegenwoordigd zijn met eetkraampjes. Ook was er muziek. Zo heb ik toch een stukje Nederland gezien hier in Zuid-Afrika. Nooit gedacht dat ik hier poffertjes, kroketten, bitterballen, broodjes kaas, haring, rookworst, oliebollen, stroopwafels en drop tegen zou komen! Was best grappig om te zien, maar wel te proeven dat het niet de echte etenswaren zijn. Dan smaakt het in Nederland toch beter!

Vandaag was het meidendag: met 9 meiden naar Hermanus geweest. Dit is een stadje aan het strand waar in Juli t/m september walvissen te zien zijn. Helaas nu dus niet maar wel zeehondjes gezien. Ook waren er leuke souvenirskraampjes. Agnes heeft mij hier een super leuk armbandje cadeau gedaan, omdat ze mijn laptopsnoer leent (die van haar is al een paar weken kapot). Echt super lief van haar!

Zoas jullie lezen hoef ik me hier zeker niet te vervelen. Sterker nog: ik kom tijd tekort! Op naar de 5e week alweer!

Groetjes Lusan

Reacties

Reacties

Paula

Klinkt allemaal heel goed Lusan!
Veel plezier!!
xx

Berna

Wat een heerlijke tijd heb jij in afrika.Geniet er van!!!!!!
Gr Berna

Charlotte

Hoi Lusan, Leuk om te horen dat het je allemaal goed bevalt. Dus nog geen 'grenzeloze liefde' tegengekomen :P, aan je verhaal te lezen?

Veel plezier nog komende tijd. Zie uit naar je verhalen.

Lian en Wil

Goed om te lezen dat jij je goed vermaakt daar in Afrika. Nog veel plezier. Groetjes

Vera

Hee Lusan!
Klinkt topperdepop! Ghehe, een versierpoging met goede afloop? Dat kun je ook op meerdere manieren opvatten!
Uitgaan tot in de vroege uurtjes, meidenmiddagjes shoppen, studeren aan de universiteit: straks ken ik je niet meer terug!
Eindelijk wat nieuwe foto's, het werd tijd!
Die ga ik nu maar eens bekijken :)
Liefs,
Vera

annie,kees.

Hallo Lusan.
kom jij daar niet tijd te kort.
Wat is ons leven dan saai zeg.
Geniet er van want als ik dit volg gaat het wel erg snel.

Marjet

Wat fijn om te lezen dat je het zo naar je zin hebt.
Die 5 maanden zijn te kort voor jou daar

steef mees en roel

Bijna een walvis zien, is al heel wat dichterbij dan wij ooit erbij zijn geweest. geniet ervan, mar da zal wel lukken.

Jolijn

Met een walvis kun je niet zwemmen, maar wel met een dolfijn!!!!! :)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!