lusanterhaag.reismee.nl

Turkse 5sterrennacht

Ha thuisblijvers!

Hier mijn eerste verhaal vanuit het buitenland. Wel van een iets andere plaats dan verwacht, namelijk Turkije. Eigenlijk zouden we nu in Zuid-Afrika zijn, maar de reis is toch nog anders gegaan dan verwacht.

Om maar bij het begin te beginnen: De autorit vanuit Venray naar Düsseldorf verliep helemaal volgens plan (op een gemiste afslag na). Bij het inchecken kregen we al te horen dat we rekening moesten houden met minimaal 1 uur vertraging. De overstap zou krap worden, omdat we volgens het reisschema 2 uur overstaptijd hadden, waarvan nu nog maar 1 uurtje over zou blijven. Nadat Agnes en ik nog wat gedronken hadden op het vliegveld met onze familie, hebben we rond 17:30 afscheid genomen enrichting douane gegaan. Ik zag er niet terroristisch genoeg uit, dus mocht gewoon doorlopen.

Bij de ingang van de gate aangekomen werd ons gezegd dat alle vluchten in Istanbul zelf 3 tot 4 uur vertraging hebben door sneeuwval. Dat zou voor ons gunstig zijn, omdat onze vlucht maar 1 uur vertraging zou hebben. Inderdaad zou hebben. We keken vol spanning naar het informatiebord wachtende op het beroemde groene bolletje voor de boarding. Rond 19:00 was het dan zover (dachten we). Het groene bolletje verscheen en er werd omgeroepen dat de boarding was begonnen. Na nog geen minuut was deze alweer gestopt zonder dat er ook maar iemand aan boord was gegaan. Helaas.De tijd tikte verder en daarmee ook de kans dat we onze overstap zouden halen. Uiteindelijk zaten we om 20:30 in het vliegtuig en zijn we om 21:00 opgestegen. Aangezien het mijn eerste vlucht was, was dit al een attractie op zich. Vond deze wel wat weg heben van de Space Mountain in Disneyland Parijs. Eenmaal in de lucht is de reis nog verbazingwekkend snel gegaan: om 01:00 lokale tijd stapte we uit het vliegtuig. We snelden ons naar de overstapbalie waar we vervolgens te horen kregen dat onze eigenlijke vlucht wel op tijd was gegaan (23:45) en de eerstvolgende mogelijkheid de volgende dag was ook om 23:45. We moesten ons melden bij de hotelbalie van Turkish Airlines (waar natuurlijk een hele rij stond met gestrande reizigers). Na lang wachten, zaten we om 04:00 in de bus om naar een hotel gebracht te worden. We hadden gedacht dat het een kort busreisje zou worden, maar na ongeveer 1 uur stopte de bus bij het hotel. Maar goed dan heb je ook wat: 5 sterrenhotel met ontbijt en lunch! Nog nooit in een hotel geslapen en dan meteen 5 sterren. Om 05:15 lagen we dan eindelijk in bed. Het was me een dagje wel zeg!

Inmiddels is het hier bijna3 uur. We zijn om 12:15 opgestaan en aangeschoven aan de 3 gangenlunch. Het is nu wachten op de bus van 18:30 die ons naar het vliegveld brengt. Gelukkig hebben we hier internet en mogen we tot 18:00 op onze kamer blijven.

Denkik de kou in Nederland te ontvluchten, dan valt er in Istanbul sneeuw en vriest het. Maar we hebben een goed vooruitzicht voor morgen. Om 12:55 (11:55 Nederlandse tijd) landen we (als het goed is) in Kaapstad.

South Africa here we come!

Nienke

Oej, dat is balen zeg! Maar zo te horen heeft Turkish jullie prima opgevangen!
Ben benieuwd naar verdere verhalen :D

xx

Jolijn

Met een beetje vertraging kom je uiteindelijk een keer op bestemming. Mis je me al? Nog heel veel plezier in Zuid Afrika!

Vera

Oeh, je eerste vlucht en dan al zo'n pech. Nouja, het is geen ramp, je bent goed opgevangen en hebt nog een extra land kunnen bezichtigen (of in ieder geval kunnen genieten van je luxe hotel: dat had erger gekund! ;))
Ik wens je een hele goede voortzetting van je reis en hoop snel een verhaal over Zuid-Afrika te lezen!
Liefs

annie,kees.

ha die Lusan.
Zo maak je nog eens wat mee.
En met dat vijf sterren hotel is het wel goed gekomen. Nu op naar kaapstad. Ben benieuwd.
Succes. Groetjes.

Marjet

Hoi Lusan,
Het begin is gemaakt ben benieuwt naar de rest van je verhalen.
Groetjes van ons allemaal

charlotte

hey avonturier,
wat grappig dat je in een vijfsterrenhotel mocht. Lekker vreten bij dat ontbijt:P Ik zou het wel een leuk avontuur vinden!
Hoop dat je reis verder goed gaat en hoop snel weer iets te lezen!

Francien

Misschien is dit en test om te wennen,dat in Afrika veel niet gaat zoals het gepland staat,maar je hebt deze test goed doorstaan sucses. Francien